Dwie grupy misyjne i dwie różne nauki. Cz. 2

Posted on

Dwie grupy misyjne głoszące Ewangelię. Ktoś by powiedział : – głoszą przecież to samo. Niestety tak nie jest. .. a dlaczego? dlatego, że inną naukę w swoich listach ukazuje sam Paweł.

[Kol.2/1-4]
(1) Chcę bowiem, abyście wiedzieli, jak wielką walkę toczę o was, o tych, którzy są w Laodycei, i o tych wszystkich, którzy nie widzieli mnie osobiście, […](4) Mówię o tym, by was nikt nie zwodził pozornym dowodzeniem.

[1Tym.1/3-4]
(3) Jak prosiłem cię, byś pozostał w Efezie, kiedy wybierałem się do Macedonii, [tak proszę teraz], abyś nakazał niektórym zaprzestać głoszenia niewłaściwej nauki, (4) a także zajmowania się baśniami i genealogiami bez końca. Służą one raczej dalszym dociekaniom niż planowi Bożemu zgodnie z wiarą.

[1Tym.6/3-4]
(3) Jeśli ktoś naucza inaczej i nie trzyma się zdrowych słów Pana naszego Jezusa Chrystusa oraz nauki zgodnej z pobożnością, (4) jest nadęty, niczego nie pojmuje, lecz choruje na dociekania i słowne utarczki. Z nich rodzą się: zawiść, sprzeczka, bluźnierstwa, złośliwe podejrzenia,

Przyjrzyjmy się trzem powyższym cytatom. Wyraźnie w nich widać, że w zborach chrześcijańskich do których dotarł Paweł ze swoimi naukami, dotarli także inni nauczyciele.
W zborach zapanowały nie tylko dyskusje na temat otrzymanej nauki, ale też sprzeczki oraz podejrzenia w stosunku do Pawła.

[1Kor.1/10-17]

(10) A przeto upominam was, bracia, w imię Pana naszego Jezusa Chrystusa, abyście byli zgodni, i by nie było wśród was rozłamów; byście byli jednego ducha i jednej myśli. (11) Doniesiono mi bowiem o was, bracia moi, przez ludzi Chloe, że zdarzają się między wami spory. (12) Myślę o tym, co każdy z was mówi: Ja jestem Pawła, a ja Apollosa; ja jestem Kefasa, a ja Chrystusa.

Tutaj mamy wyraźny rozłam w zborze. Dlaczego? dlatego, że do tego zboru dotarli inni nauczyciele (nie z ekipy Pawła) z ekipy naszego Pana.

Zaskakujący jest podział w zborze na :
„ ja jestem Pawła a ja jestem Chrystusa”

Mamy niezaprzeczalny dowód na głoszenie dwóch podobnych a jednocześnie odrębnych ewangelii przez dwie odrębne grupy misyjne.

[1Kor.9/1-3]
(1) Czyż nie jestem wolny? Czy nie jestem apostołem? Czyż nie widziałem Jezusa, Pana naszego? Czyż nie jesteście moim dziełem w Chrystusie? (2) Jeżeli nawet nie jestem apostołem dla innych, dla was na pewno nim jestem. Albowiem wy jesteście pieczęcią mego apostołowania w Panu. (3) Oto moja obrona wobec tych, którzy mnie potępiają.[…]

Dalsze informacje z tego samego zboru.
Paweł sam podaje nam jak na tacy, że jest potępiany. Pytanie tylko Dlaczego? Co jest powodem tego? Czego nauczał Paweł , że w stosunku do niego padły aż tak ostre słowa?

[2Kor.11/4-6]
(4) Bo gdy przychodzi ktoś i zwiastuje innego Jezusa, którego myśmy nie zwiastowali, lub gdy przyjmujecie innego ducha, którego nie otrzymaliście, lub inną ewangelię, której nie przyjęliście, znosicie to z łatwością. (5) Lecz uważam, że ja w niczym nie ustępuję tym arcyapostołom. (6) Choć tedy jestem prostakiem w mowie, to jednak nie w poznaniu; owszem, okazaliśmy je przed wami wszystkimi pod każdym względem.

Kolejny cytat w którym nauka Pawła powoduje spore zamieszanie. Widać, że do tego zboru dotarł inny nauczyciel. Jaki to nauczyciel? Paweł sam nas informuje: „arcyapostoł” – czyli Apostoł wysłannik naszego Zbawiciela jeden z 12-stki.

[Gal.1/6-9]
(6) Nadziwić się nie mogę, że od Tego, który was łaską Chrystusa powołał, tak szybko chcecie przejść do innej Ewangelii. (7) Innej jednak Ewangelii nie ma: są tylko jacyś ludzie, którzy sieją wśród was zamęt i którzy chcieliby przekręcić Ewangelię Chrystusową. (8) Ale gdybyśmy nawet my lub anioł z nieba głosił wam Ewangelię różną od tej, którą wam głosiliśmy – niech będzie przeklęty! (9) Już to przedtem powiedzieliśmy, a teraz jeszcze mówię: Gdyby wam kto głosił Ewangelię różną od tej, którą /od nas/ otrzymaliście – niech będzie przeklęty!

Kolejny zbór odwiedzony przez innego nauczyciela – nie z ekipy Pawła. Sam Paweł informuje nas , że ktoś głosi inną ewangelię.
Pawłowi puszczają nerwy, rzuca klątwę na apostołów naszego Zbawiciela.
Niestety Paweł nie ma takiej mocy aby jego przekleństwo zadziałało.

Paweł w swojej ewangelii w ogóle nie głosi przyjścia Królestwa Bożego, czyli tego co jest najważniejsze w Dobrej Nowinie

Któż mógł głosić inna ewangelię? Przecież mamy tylko dwie grupy misyjne:

1. 12 Apostołów naszego Zbawiciela + Jego uczniowie

2. Ekipa Pawła.

6 thoughts on “Dwie grupy misyjne i dwie różne nauki. Cz. 2

    red-october61 said:
    Październik 23, 2012 o 9:10 am

    Ciekawe podejście do tematu, to jest sposób z detalizowany pozwalający zrozumieć o co w tych listach chodzi i co sie działo w "Pawłowych" zborach, kiedy żyli apostołowie i ich uczniowie.Najciekawsze jest to, że dzisiaj pogrobowcy Pawła używają dokładnie tych samych wersetów broniąc "apostolstwa" Pawła. Czyli historia się …powtarza. Ostatnio pracuje na temat przypowieści o pszenicy i chwaście. I w tym arcie są kolejne wskazówki co do jej zrozumienia.

    bbc-poland said:
    Październik 23, 2012 o 10:10 am

    @ MariuszNapisałem wczoraj artykuł pt. "Kolejna czerwona kartka dla Pawła" w którym krok po kroku ukazuję odstempstwo Pawła od nauki Isusa w temacie zapłaty za głoszenie ewangelii.Wykorzystałem fragment listu do Kolosan w którym Paweł sam ujawnia to odstempstwo. Znalazłem też wywód Pawła mówiacy o trzecim niebie??? w którymś apokryfie był nawet mówione o 7-mym niebie ale w biblii nic na ten temat nie mamy. Ciekawa sprawa.

    d4r3q said:
    Październik 23, 2012 o 4:10 pm

    Zastanawiające te wypowiedzi Pawła 2 Kor 12: 1 Jeżeli trzeba się chlubić – choć co prawda nie wypada – przejdę do widzeń i objawień Pańskich. 2 Znam człowieka w Chrystusie, który przed czternastu laty – czy w ciele – nie wiem, czy poza ciałem – też nie wiem, Bóg to wie – został porwany aż do trzeciego nieba. 3 I wiem, że ten człowiek – czy w ciele, nie wiem, czy poza ciałem, , Bóg to wie – 4 został porwany do raju i słyszał tajemne słowa, których się nie godzi człowiekowi powtarzać. Pawłowi nie tylko ukazał się szatan ale cały czas go nawiedzał chyba jakiś demon 2 Kor 12:7 Aby zaś nie wynosił mnie zbytnio ogrom objawień, dany mi został oścień dla ciała, wysłannik szatana, aby mnie policzkował – żebym się nie unosił pychą. 8 Dlatego trzykrotnie prosiłem Pana, aby odszedł ode mnie,

    d4r3q said:
    Październik 23, 2012 o 6:10 pm

    Podobna wzmianka o ościeniu jest Dz 26:14 Kiedyśmy wszyscy upadli na ziemię, usłyszałem głos, który mówił do mnie po hebrajsku: "Szawle, Szawle, dlaczego Mnie prześladujesz? Trudno ci wierzgać przeciwko ościeniowi"2. 15 "Kto jesteś, Panie?" – zapytałem. A Pan odpowiedział: "Ja jestem Jezus, którego ty prześladujesz.Zastanawiające jest że tym ościeniem jest wysłannik szatana z 2 kor 12:7 i wydaje mi się że ze to wysłannik szatana objawił się Pawłowi w Dziejach.

    bbc-poland said:
    Październik 23, 2012 o 7:10 pm

    Originally posted by d4r3q:

    Zastanawiające jest że tym ościeniem jest wysłannik szatana z 2 kor 12:7 i wydaje mi się że ze to wysłannik szatana objawił się Pawłowi w Dziejach.

    …. trzeba się zastanowić, czy w ogóle miało jakiś miejsce objawienie. W żadnym innym dokumencie historycznym oprócz Dziejów Apostolskich nie mamy na ten temat żadnej wzmianki. Oczywiście źródłem informacji tego objawienia był Paweł.Intrygujące jest to, że scena ta występującą w Dziejach Apostolskich 3 razy za każdym razem podawana jest inaczej. Więc mamy tutaj kilka możliwości:1. jest to wymysł Pawła aby nadać sobie Apostolstwo2. wymysł autora Dziejów Apostolskich (istnieje tez możliwość, że Łukasz nie jest autorem tego utworu) 3. możliwość podana przez ciebie … po to objawił się Pawłowi szatan żeby zasiać chwast w pszenicy. zerknij tutaj http://zbawienie.com/apostol-Pawel.htm

Skomentuj

